0497/84 23 30 info@smarttogether.be

Cyber Monday

Vorige week was er Black Friday, gevolgd door black weekend en vandaag zijn we Cyber Monday.
Overgewaaid vanuit Amerika naar Europa neemt ook ons Belgenlandje actief deel aan deze commercie.
Grote winkelketens spelen er massaal op in en gooien met hoge kortingen.
Word jij als ondernemer geacht hierop in te spelen?

Jij bent ook ondernemer maar wat moet je hier mee?

Jij bent ook ondernemer maar wat moet je hier mee?
Elke dag is er wel een andere reden om een korting te bedenken.
Word jij als ondernemer ook knettergek van al deze zogenaamde kortingen en vraag je je ook af of je hier al dan niet op moet inspelen?

Het is al zo moeilijk om je mannetje te staan als kleine ondernemer. Laat staan dat je op al deze dingen moet inspelen en met kortingen gooien. Tel daar dan ook eens de tijd bovenop die je in deze acties moet steken.
Welke opbrengsten hou je er op de duur nog aan over?

Een goede content kalender

Mijn advies is te investeren in een goede Social Media Strategie inclusief een goede content kalender.
Zorg dat je een goede content kalender hebt met vooral aandacht voor de dingen die voor jouw onderneming meer betrokkenheid kunnen creëren.
Speel daarop in. Is dat het begin van het nieuwe schooljaar, Vaderdag, Moederdag, Valentijn, … maakt niet uit, zo lang je er de sympathie van je publiek mee krijgt.

Wek betrokkenheid

En het hoeft ook niet altijd om korting te gaan. Het kan ook een mooie foto zijn met een wens er op.
Schenk aandacht aan jouw publiek en wek betrokkenheid. Zorg dat er een connectie ontstaat met jou bedrijf zodat de klant zich wil engageren met jouw bedrijf i.p.v. met al deze grote spelers op de markt.

Dus zoek hier het evenwicht voor jouw bedrijf en kijk wat werkt.


PS: Wat was jouw laatste actie die effectief gewerkt heeft voor jouw bedrijf?

[addthis tool=addthis_vertical_follow_toolbox]